Jaipur, India – Utforsk den rosa byen

“Vi reiser alle tusenvis av kilometer bare for å nyte TV og sjekke inn et sted med alle hjemmets bekvemmeligheter, og du må spørre deg selv, hva er poenget med det?”

– Leonardo DiCaprio, stranden –

Etter Delhi satte vi kursen mot Jaipur, den rosa byen Rajasthan. Vi har vært i Rajasthan en gang før og tilbrakte tid i de mindre byene, men denne gangen bestilte vi et flott hotell utenfor byen hvor vi skulle tilbringe vår indiske jul sammen. Vi reserverte “penthouse suite” i toppetasjen. Det var veldig flott med buene og lister i Maharajan -stil, satellitt -TV, en stor komfortabel seng, og den hadde til og med oppvarming til de iskaldte ørkenkvelder. Det var ikke akkurat et budsjett -backpackervalg, men det var høytiden, så vi spredte oss!

Vi tilbrakte dagene våre for det meste å gå rundt den travle labyrinten fra den gamle murede byen Jaipur. Vi utforsket Hawa Mahal -palasset med 365 glassmalerier og sto i ærefrykt foran den største solskiven i verden rundt 27 meter høy.

Utsikt over Jaipur fra Hawa Mahal Palace, India
Hawa Mahal Palace, Jaipur, India
Dariece stikker hodet ut av et av de 365 vinduene på Hawa Mahal Palace, Jaipur, India
Den største soluren i verden, Jaipur, India
Vi sjekket ut de gamle moskeene, templene, fruktmarkedene og kjøpmennene. Vi knipset bilder av deres gamle teknikker som ble brukt med moderne materialer foran de tusen år gamle smuldrende fasadene i Jaipur, rester av en velstående alder i Rajasthan.

Lærsko til salgs, Jaipur, India
Dariece nyter en chai i gamlebyen, Jaipur, India

En dag tok vi en tuk-tuk for å se noen nettsteder som var langt å gå til. Vi sjekket ut det enorme 420 år gamle ravforforten som var i utkanten av en enorm klippe. Vi klatret over to hundre trapper for å nå Ganesh -tempelet hvor vi brukte velstandsguden en krans av Marigolds for å velsigne våre fremtidige bestrebelser. Vi avsluttet fridagen ved bredden av en innsjø som stirrer på det flytende palasset mens solen dyppet lavt på himmelen. Hver natt kom vi tilbake til hotellet vårt og gledet oss over noen av de mest rike og deilige indiske karriene vi noen gang har hatt, kokte fersk hver bestilling. Vi ville deretter trekke oss tilbake til det varme rommet vårt der vi likte TV og spiste godbiter i vår store komfortable seng.

Vakre speil inne i Amber -fortet, Jaipur, India
En av inngangene til Amber Fort, Jaipur, India
Dariece med noen kvinner fra Punjab, Amber Fort, Jaipur India
Lake Palace, Jaipur, India

Dariece tar et øyeblikk å sparke tilbake ved et tempel i Maharajan -stil, Jaipur, India
Utsikt fra Ganesh Temple, Jaipur, India
Da julemorgen kom våknet vi rundt klokka 9 og kjøpte litt søt te til rommet vårt. Vi nippet til den varme chai mens vi åpnet gaver som vi hadde fått fra Nepal. Grunnleggende ting som var gunstige for å reise som varme tøfler, skjorter, bukser og sjokoladebarer.

Geiter på veien som åpner gaver på julemorgen, Jaipur, India
nyter litt deilig chai -te på julemorgen, Jaipur, India
Den kvelden, mens familiene våre bare våknet i en annen tidssone halvveis rundt om i verden, hadde vi julefesten vår. Domino’s Pizza! Det var til og med en nisse -klausul utenfor delingen av godteri. En mager, skjeggløs mørkhudet nisse, men en julenisse likevel. Vi hadde en stor Pepperoni -pizza med koks og hvitløksbrød og spiste den inne i den festlige dekorerte Domino’s Restaurant. Og overraskende var det deilig. Jeg liker ikke Domino er hjemme, men Domino’s i India er en godbit, eller kanskje var det fordi vi ikke hadde hatt en skikkelig pizza på så lenge.

Senere ringte vi familiene våre for å si god jul. En blanding av følelser kommer med jul i utlandet. Det minner deg om hvor fantastisk det er når hele familien kommer sammen i feiring og det er vanskelig å ikke være med for det. Julen vår endte tilbake på hotellrommet vårt, med en flaske hvitvin som vi drakk i sengen mens vi likte de høyt elskede TV-programmene våre hjemmefra. Noen ganger, spesielt i julen, må du sjekke deg inn et sted med alle hjemmets bekvemmeligheter.

Liker det? Pin det! ?

Ansvarsfraskrivelse: Geiter på veien er en Amazon -tilknyttet og også et tilknyttet selskap for noen andre forhandlere. Dette indikerer at vi tjener provisjoner hvis du klikker på lenker på bloggen vår og kjøper fra disse forhandlerne.